Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Leunen, Nederland van Elles Kempen - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Leunen, Nederland van Elles Kempen - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Elles

12 Augustus 2015 | Nederland, Leunen

Dag vriendjes en vriendinnetjes.

Na al heel lang de droom te hebben gehad om naar het buitenland te gaan komt die morgen dan eindelijk uit. Voor ongeveer 4,5 maand vertrek ik naar Finland. Samen met Dorlin, een klasgenootje, ga ik eerst 4 dagen naar Helsinki en daarna gaan we na Pori waar we de komende maanden gaan verblijven. Ik ga fysiotherapie studeren op de Satakunta University. Hier ga ik vakken volgen van het 3de jaar fysiotherapie. Dit allemaal in het Engels, wat voor mij een hele uitdaging gaat worden maar ook een van de grootste redenen om te gaan. Maar ook ga ik natuurlijk voor de uitdaging, het avontuur, het land en om veel nieuwe mensen/culturen te leren kennen.

Na gisteren een leuk afscheid/verjaardagsfeestje te hebben gehad en nog goed afscheid hebben kunnen nemen van iedereen, en de koffers gepakt (wel iets te zwaar) ben ik klaar om morgen om 11uur te vliegen. Samen met mam, Rik, Moniek en Michelle ga ik naar
Schiphol. Eerst vlieg ik naar Stockholm om daarna over te stappen naar Helsinki toe, waar ik om 16:30 Finse tijd aankom (want er is een uur tijd verschil, wat natuurlijk niks meer voorstelt na de reis na Amerika).
Spannend is het zeker, maar ik heb zin om de uitdaging aan te gaan. Ga iedereen zeker missen en met name Rik natuurlijk, maar dat het goed gaat komen weet ik zeker!

Zie jullie weer rond de kerstdagen, maar tot die tijd hou ik jullie op de hoogte!

Liefs Elles

  • 13 Augustus 2015 - 06:38

    André :

    Hallo Elles,
    Ga je avontuur volgen..... Studeer ze en veel plezier in Finland. Ga jou wel missen.

  • 15 Augustus 2015 - 19:19

    Mariet:

    Ha Elles
    De reis zit er al weer op.....je bent er!!!
    Het begin van een spannende, heel bijzondere en leerzame periode.
    Eerst nog ff wennen, maar we hopen dat je er dan ook volop van kunt gaan genieten.
    HEEL VEEL SUCCES en PLEZIER!!!
    Groetjes en liefs van ons allemaal

    Wil en Mariet, Mirte, Fenne en Wout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leunen

Elles

Actief sinds 11 Aug. 2015
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 7946

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 11 December 2015

Elles in Finland (Pori)

Landen bezocht: